söndag 19 juli 2015

Bättre sent än aldrig

Fröken Kråknäs på vift blev verkligen en så kallad bättre sent än aldrig. När jag bestämde mig för att köra igång den så tyckte jag att jag hade ganska god tid i mitt liv, men så var det ju inte. Det kom allt möjligt emellan, så mer än en månad senare ska jag försöka skriva om vad jag gör ute på vift.

Årets semester började med en tur till Frankrike på tre veckor med husbilen. Det är det längsta vi har varit ute med den både tidsmässigt och i antal mil. Vi åkte cirka 540 mil med vår lilla plåtis (de kallas så de små husbilarna med plåtkaross och skjutdörr).




På detta utrymme har vi bland annat kök, toa, dusch, säng, umgängesdel med bord och fyra sittplatser och förvaring. Det är fantastiskt hur lite utrymme man behöver för att klara sig bra. Fast det gäller att tänka efter vad man har med sig och vad man behöver för att klara vardagen. För det mesta har vi alldeles för mycket kläder med sig och detta trots att vi är ganska vana vid att packa "smått". Min hög med varma tröjor (som brukar behövas) har i princip legat orörd eftersom vi hade fantastiskt väder med temperaturer  på 25-35 grader. 

Ett tag framöver kommer jag att berätta om vår Frankrikeresa här på bloggen blandat med lite andra saker som jag är med om ute på vift.

Katarina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar